W ciąży… odciąż kręgosłup

Posted by od-poczecia on 9 lutego 2007 in Bez kategorii |

Twoje plecy są teraz bardziej obciążone, bo w brzuszku rośnie maleństwo. Pamiętaj o tym podczas codziennych czynności, a unikniesz bólu kręgosłupa.

Codzienna toaleta:

Nogi w rozkroku
I ugięte w kolanach. Pochylasz się nad umywalką, a dolny odcinek kręgosłupa przejmuje część ciężaru brzucha i obciąża się jeszcze bardziej. Myślisz: „To tylko mycie zębów”, ale tę czynność powtarzasz przynajmniej dwa razy dziennie! Plecy ulegają przeciążeniu i może nie po tygodniu, ale już po 3–4 z pewnością zaczną boleć. Ugięte lekko kolana i rozstawione nogi powodują, że ciężar ciała jest rozłożony równomiernie. W tej pozycji również nie rozciągasz zbytnio mięśni brzucha (rozciągniętych już i tak przez ciążę).

Sięganie na górne półki:

Na stabilnym podłożu
Jeśli nie potrafisz dosięgnąć do górnej półki, nie wspinaj się na palce, bo możesz stracić równowagę. Lepiej wejdź na stabilny, niski mebel. Nie powinnaś też zbytnio wyciągać rąk do góry, bo w ten sposób rozciągasz osłabione ciążą mięśnie brzucha i grzbietu.

Podnoszenie ciężarów:

Zawsze z przysiadu
Jeśli nie potrafisz dosięgnąć do górnej półki, nie wspinaj się na palce, bo możesz stracić równowagę. Lepiej wejdź na stabilny, niski mebel. Nie powinnaś też zbytnio wyciągać rąk do góry, bo w ten sposób rozciągasz osłabione ciążą mięśnie brzucha i grzbietu.

Prasowanie:

Jedna noga podparta
Długie stanie obciąża plecy i potęguje ich ból. Możesz go uniknąć, jeśli uniesiesz lekko nogę do góry i oprzesz o stabilny przedmiot. Wtedy zmniejsza się wygięcie kręgosłupa w odcinku lędźwiowym, a ciężar ciała jest równomiernie rozłożony.

Leżenie i wstawanie z łóżka:

Na boku i z podparciem
Najlepiej, jeśli możesz leżeć na w miarę twardym materacu (zbyt miękki powoduje dodatkowe wygięcie kręgosłupa). Pod głowę wkładaj poduszkę tak, by zapełniła odległość między buzią a materacem.
Dla ciężarnych najlepsze jest leżenie na boku. Ugięte lekko nogi z poduszką między kolanami powodują, że zmniejsza się pogłębiona ciążą lordoza (wygięcie) lędźwiowa.

Podnoś się tylko z leżenia na boku.
Rób to powoli i uważnie, podpierając się na rękach. Wtedy część swojego ciężaru przenosisz z dolnego odcinka pleców na mięśnie obręczy barkowej i tym samym odciążasz mięśnie brzucha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Copyright © 2006-2017 od-poczecia.blogx.pl All rights reserved.
Desk Mess Mirrored v1.8.1 theme from BuyNowShop.com.