Aerobik z tatą.

Posted by od-poczecia on 12 lipca 2007 in Bez kategorii |

Pewnie zastanawiasz się, po co takiemu maluchowi gimnastyka. Kiedyś rzeczywiście sądzono, że to czas uśpionych zmysłów. Ale nic bardziej błędnego! Jeśli od pierwszych tygodni będziesz wspierał jego rozwój poprzez ćwiczenia, w których najważniejszy jest dotyk, przytulanie i bliski kontakt, to nie tylko zapewnisz swojemu dziecku poczucie bezpieczeństwa, ale pomożesz mu zdobyć nowe umiejętności i poznać to, co je otacza. W ramionach taty maluch wkracza w inny, ciekawy świat, a tata staje się dla niego Bardzo Ważną Osobą!

Kiedy ćwiczyć?
Nie każda część dnia jest dobra. Na ćwiczenia przeznacz chwile dłuższego czuwania maluszka, ale nie przed jedzeniem i nie zaraz po nim. I nie wtedy, gdy jest rozdrażniony. Odpowiednią porą jest wieczorne oczekiwanie na kąpiel.

W drugim, trzecim miesiącu życia dziecka nie stosuj więcej niż dwóch ćwiczeń jednocześnie. Najlepiej zacznij od tzw. ćwiczenia woźnicy. Maluch może być wtedy rozebrany. Jeśli w pokoju jest chłodno, włóż mu śpioszki, które nie krępują ruchów.

Pierwsze ćwiczenia

Woźnica
Od kiedy:
Od 10. tygodnia życia.
Korzyści: Rozluźnia mięśnie pleców, wzmacnia mięśnie barków i ramion, wspomaga rozwój mięśni oddechowych.
Jak ćwiczyć: Ułóż malucha na pleckach na łóżku lub na karimacie. W jego dłonie wsuń kciuki, a pozostałymi palcami obejmuj dłonie maleństwa. Rączki dziecka rozłóż szeroko na boki, a następnie układaj je na przemian na jego klatce piersiowej. Potem znów rozłóż rączki na boki i znów skrzyżuj na piersiach. To ćwiczenie zwykle podoba się dzieciom, wywołuje salwy śmiechu. Można je powtarzać 6-8 razy.

To mój tatuś
Od kiedy:
Od 3. miesiąca.
Korzyści: Wspomaga rozwój i sprawność dłoni maleństwa. Dla dziecka to także nowe doznania – dotyka bowiem gładkiej skóry policzków, a także chropowatej brody z zarostem.
Jak ćwiczyć: Dziecko połóż na pleckach. Ujmij delikatnie jego rączki na wysokości łokci i pochyl się nad nim. Następnie spokojnie prowadź jego dłonie (powinny być otwarte) po swoich włosach, policzkach, brodzie.
Uśmiechaj się przy tym. Możesz wymieniać części twarzy, których akurat dotyka: „To jest nosek, a to buzia".

Semafor
Od kiedy:
Od 3. miesiąca.
Korzyści: Wzmacnia mięśnie ramionek i barków dziecka, wspomaga rozwój jego mięśni oddechowych.
Jak ćwiczyć: Maluch powinien leżeć na pleckach. Swoimi dłońmi chwyć jego rączki i unieś je do góry. Ale uwaga
– nie wolno Ci ich nadmiernie prostować! Zostaw w górze prawą rączkę, a lewą powolutku opuszczaj, potem
zaś lewą unieś do góry, a prawą opuść. To ćwiczenie powtórz początkowo tylko 2 razy, potem 4, aż w końcu dojdziecie do 6 razy. W trakcie ćwiczeń możesz opowiadać swojemu malcowi o tym, co akurat robisz.

Obroty
Od kiedy:
Od 3. miesiąca.
Korzyści: Wzmacniają mięśnie karku, barków i grzbietu.
Jak ćwiczyć: Stań za dzieckiem, kiedy maluszek leży na brzuchu. Lewą rękę połóż na prawym ramieniu malca,
a prawą obejmij jego prawą nóżkę. Noga powinna być lekko ugięta w kolanie. Odchylając delikatnie jego ramię, zachęć maluszka do podniesienia głowy, a następnie pomóż mu obrócić się na plecki. Ćwiczenie możesz zacząć
od ułożenia malca na boku – wówczas dziecko łatwiej się obróci. To samo wykonaj w drugą stronę. Ćwiczenie powtórz 3 razy w każdą stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Copyright © 2006-2017 od-poczecia.blogx.pl All rights reserved.
Desk Mess Mirrored v1.8.1 theme from BuyNowShop.com.